MÜŞTERİ İSTİHBARATI VE RİSK YÖNETİMİ EĞİTİMİ 

 

Amaç

Uzun yıllardır, hem küresel hem de ülke bazında yaşanan ekonomik krizlerin bir sonucu olan tahsilat sorunu, jeopolitik ülke konumu ve artan endişeler nedeniyle daha da önem kazanmıştır.

Satış sürecinden başlayıp tahsilat sürecine kadar uzanan bir sistem içerisinde kalan tüm yapısal sorunların analiz edildiği bu eğitim kapsamında, işletme riskleri, risk doğuran tüm işlemler ele alınarak sonuca giden yolun sağlamlığı konusundaki öneriler değerlendirilecektir.

 

Eğitim İçeriği

  • Satış Faaliyetlerinin Tanımlanması ve Satış Süreci Analizi

  • Satışın başladığı nokta, bitişe geçen süreç

  • Satış Sunumlarında Fiyat Vade İlişkisi

  • Müşterinin Elde Edeceği Ekonomik Değer

  • Paranın Zaman değeri ile valörün anlamı

  • Tahsilât Kalitesini Belirleyen Temel Faktörler

  • Tahsilat Sürecinde İletişim Seviyesinin Önemi, Etkileme ve İkna Becerisi

  • Satış maliyetinin tahsilat ile ölçümleme kriterleri

  • Tahsilat Kalitesinin İşletme Karlılığına Olan Etkisi

  • Tahsilat Şekline Göre Satış Şekilleri

  • Peşin-Vadeli-Konsinye-Ön Ödemeli ve Bağlantılı Satış

  • Ödeme Şekillerine Göre Müşteri Türleri ve İletişimi

  • Satışta Risk Nedir? Nerede Başlar? Nerede Biter? Ve Nasıl Yönetilir?

  • Müşteri İstihbaratının Önemi, Gereklilikleri ve İstihbarat Şekilleri

  • Banka, Piyasa ve Referans İstihbaratları

  • Müşteri Araştırmasında Satış Temsilcisi Değerlendirmeleri

  • Müşteri Ziyaretlerinde Dikkat Edilecek Hususlar

  • Müşterilerin Firma Unvanları ve Ortaklık Yapılarındaki Değişimler

  • Araştırma Sonrası Müşterinin Kredilendirilmesi

  • Yeni Nesil Veri Tabanlı İstihbarat Yöntemleri

  • Müşteri Kaybı Yaratmadan Riskleri Yönetebilmek

  • Risk Yönetiminde Müşteri İçin “Alarm Zilleri Nerede Çalmaya Başlar”

  • Erken uyarı sinyalleri ve tedbirleri

  • Açık Kredili Çalışma Koşulları ve Zorunlulukları

  • Kredisiz Müşteriler İle İlişkilerin Yürütülmesi

  • Teminatlı Çalışma Gereklilikleri ve Teminat Türleri

  • Banka Teminat Mektupları

  • Taşınmaz Mal Teminatları ve İpotek Alırken Dikkat Edilecek Hususlar

  • Satış Sözleşmelerinin İncelenmesi, Hazırlanması ve Temel Hukuksal Kriterler

  • Cari Hesap ve Açık Hesapların Takibi ve Cari Hesap Mutabakatlarının Önemi

  • Tahsilât Kalitesinin Ölçümlenmesi, Vade Kaçakları ve Ortalama Vade Hesapları

  • Kıymetli Evrak Bilgileri, Çek ve Senetlerdeki Hukuksal Özellikler

  • Borç Erteleme ve Temdit Taleplerinin Karşılanması

  • Geciken tahsilatın firma mali bünye üzerindeki etkileri

 

Katılımcı Profili

 

Bu eğitime, şirket ortaklarının ve üst düzey yöneticilerin katılması mümkündür.

Program Detayı

Bu eğitim, 1 gün süreli olup, 09:30 - 17:00 saat aralığında gerçekleşmektedir.

Program ücreti 825 TL+KDV olup, tüm ikramlar, öğle yemeği, eğitim notları ve program sonu sertifika fiyata dahildir.